دیدبان

شروع "پیامکی" فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد

شروع "پیامکی" فعالیت دانشگاه احمدی‌نژاد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، در حالی که طی یک سال گذشته اخبار ضد و نقیضی از مجوز فعالیت دانشگاه احمدی‌ن‍ژاد موسوم به «ایرانیان» مطرح بود، در نهایت در مرداد ماه سال جاری مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم از لغو مجوز دانشگاه ایرانیان و ممنوع الفعالیت بودن این دانشگاه خبر داد. این مساله با صدور اطلاعیه‌ای رسما اعلام و به احمدی نژاد ابلاغ شد.

در حالی که تصور می‌شد این اطلاعیه مهر پایانی بر عمر کوتاه دانشگاه احمدی‌نژاد باشد، چند روزی است که شایعه فعالیت مجدد دانشگاه ایرانیان جسته و گریخته به گوش می‌رسد. شایعه‌ای که این‌بار نه از دفتر احمدی‌نژاد، بلکه از گوشی‌های موبایل شهروندان تهرانی آغاز شد.

ماجرا از این قرار است که روابط عمومی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان طی روزهای گذشته از آغاز به‌کار دوره‌های آموزش عمومی زبان‌های خارجی و دوره‌های آمادگی آزمون‌های بین المللی مرتبط با زبانهای انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ترکی نیز در این مرکز خبر داد و برای طی فرایند ثبت نام یک شماره تلفن نیز اعلام کرد.

بعد از این اطلاعیه بود که پیامک‌های تبلیغاتی این دانشگاه برای جذب زبان آموز نیز آغاز شد.

این در حالی است که مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تاکید می‌کند که دانشگاه ایرانیان چنین مجوزی ندارد.

سید حسین حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم می‌گوید: آنچه مسلم است رای وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش آموزش عالی درباره عدم مجوز فعالیت دانشگاه ایرانیان به اعضای هیات موسس اعلام شده است.

وی تاکید کرد: از نگاه وزارت علوم هیچ گونه مجوزی برای ادامه فعالیت موسسین در این دانشگاه وجود ندارد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره نحوه فعالیت موسسه‌های مختلف در زمینه برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی آزاد نیز گفت: اگر مجموعه‌‌ای تصمیم داشته باشد در این زمینه فعالیت کند، باید مجوز لازم را از دانشگاه جامع علمی کاربردی اخذ کند، تا آنجایی که من اطلاع دارم چنین مجوزی برای این مرکز از طرف دانشگاه علمی کاربردی صادر نشده است.

وی همچنین درباره نحوه برخورد با این مرکز نیز گفت: دستگاه‌های نظارتی و دفتر حقوقی وزارت علوم باید به این مساله ورود کنند، اما از نظر شورای گسترش آموزش عالی مجوزی برای فعالیت این دانشگاه وجود ندارد.

حسینی در پایان دوباره تاکید می‌کند که : هیچ مجوزی برای فعالیت وجود ندارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن